Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.
Označení M nebo O na konci názvu kouzla v tomto jejich seznamu značí, že dané kouzlo vyžaduje materiální složku nebo ohnisko, které není běžně zahrnuto v brašničce na složky kouzel. Kouzla, za něž sesilatel platí svými ZK, jsou označena X.
Pořadí uvedení: V seznamu kouzel a následném vlastním popisu kouzel jsou kouzla seřazena dle svého názvu podle abecedy, s výjimkou těch, které spadají do zvláštních řetězců kouzel.
Když název kouzla začíná na "nižší", "mocné" nebo "hromadné", kouzla jsou řazena v abecedním pořádku až podle druhého slova v názvu kouzla.
Vitalita: Termín "Vitalita" je používán jako synonymum "úrovně postavy", když se jedná o efekty, které působí na určitý počet Vitality tvorů. Tvorové s vitalitou pouze za rasu, nikoliv za povolání, mají úroveň postavy stejnou jako vitalitu.
Úroveň sesilatele: Moc kouzla často závisí na úrovni sesilatele, která je určena jako úroveň povolání sesilatele pro účely sesílání daného kouzla. Tvor nemající povolání má úroveň sesilatele rovnou své vitalitě, pokud není řečeno jinak. Slovo "úroveň" v seznamech kouzel, které následují, se vždy vztahuje k úrovni sesilatele.
Tvorové a postavy: Slova "tvor" a "postava" jsou v popisech kouzel používána jako synonyma.
Iluze
Duhový vzor: Světlo fascinuje 24 VT tvorů.
Fantóm: Strašlivá iluze zabije příjemce nebo ho zraní za 3k6 životů.
Iluzorní zeď: Zeď, podlaha nebo strop vypadá skutečně, cokoli však projde skrz.
Klamný prostor: Změní vzhled terénu na jiný (pole na les, apod.).
Neviditelnost, mocná: Jako neviditelnost, ale příjemce může útočit a zůstane neviditelný.
Stínové vyvolávání: Napodobí vyvolávání nižší než 4. úrovně, skutečné je ale pouze z 20%.
Nekromancie
Nákaza: Nakazí příjemce vybranou nemocí.
Oslabení: Příjemce získá 1k4 negativních úrovní.
Oživlí mrtvíM: Stvoří nemrtvé kostlivce a zombie.
Strach: Příjemci v kuželu prchají po 1 kolo/úroveň.
Uvrhni kletbu: -6 k vlastnosti; -4 na útoky, hody na záchranu a ověřování; nebo 50% šance na ztrátu každé akce.
Proměn
MnemotechnikaO: Jen pro kouzelníky. Připraví kouzla navíc nebo obnoví jedno právě seslané.
Proměna: Změní podobu příjemci, který s tím souhlasí.
Tvaruj kámen: Dá kameni libovolný tvar.
Zmenši osobu, hromadné: Zmenší několik tvorů.
Zvětši osobu, hromadné: Zvětší několik tvorů.
Věštění
Mystické oko: Neviditelné létající oko, pohybující se rychlostí 30 stop/kolo.
Najdi sledování: Upozorní tě na magické sledování.
SledováníO: Špehuje příjemce na dálku.
Zaměř tvora: Udá směr ke známému tvoru.
Vymítání
Dimenzionální kotva: Znemožní mimosférický pohyb.
Ohnivá pastM: Otevřené objekty zraní za 1k4+1/úroveň.
Koule nezranitelnosti, nižší: Zastaví efekty kouzel 1. až 3.úrovně.
Sejmi kletbu: Zbaví objekt nebo osobu prokletí.
Kamenná kůžeM: Ignoruje 10 bodů zranění z každého útoku.
Vyvolání
Bezpečné přístřeší: Vytvoří odolný domek.
Černá chapadla: Chapadla zápasí se vším v šíření do 20 stop.
Dimenzionální dveře: Teleportují tě na krátkou vzdálenost.
Hustá mlha: Brání vidění a zpomaluje pohyb.
Malá tvorba: Stvoří jedny šaty nebo dřevěnný objekt.
Přivolej nestvůru IV: Povolá sférika, aby za tebe bojoval.
Zaklínání
Ledová bouře: Kroupy zraní za 5k6 životů ve válci širokém 40 stop.
Ledová zeď: Ledový plát vytvoří zeď s 15 žt + 1/úroveň, polokoule může polapit tvory uvnitř.
Nepoddajná koule: Silové pole chrání, ale zároveň polapí jednoho příjemce.
Ohnivá zeď: Zraní za 2k4 ohněm do 10 stop a za 1k4 do 20 stop. Průchod zdí zraní za 2k6 žt + 1/úroveň.
Ohnivý štít: Ohněm zraní tvory, kteří na tebe útočí; ty jsi chráněn před chladem nebo ohněm.
Výkřik: Ohluší všechny v kuželu a zraní zvukem za 5k6.
Zaříkání
Drtivá beznaděj: Příjemci mají -2 na hody na útok, zranění, záchrany a ověřování.
Okouzli nestvůru: Nestvůra věří, že jsi jejím spojencem.
Úkol, menší: Rozkáže příjemci s VT 7 a menší.
Zmatek: Příjemci se 1 kolo/úroveň chovají podivně.
Propůjčená moc: Chaotická kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.
* Sesíláno pouze jako chaotické kouzlo.
Propůjčená moc: Léčivá kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.
Propůjčená moc: Hůlky, svitky a ostatní magické předměty s nedokončeným kouzlem nebo předměty aktivované kouzlem, používáš jako kouzelník poloviční úrovně než je tvá úroveň kněze (minimálně 1). Pokud jsi současně i kouzelník, skutečné úrovně kouzelníka se pro účely používání svitků a ostatních magických předmětů sčítají s těmito efektivními úrovněmi kouzelníka.
Propůjčená moc: Jednou denně můžeš použít dotyk smrti. Dotyk smrti je nadpřirozená schopnost, která má smrtící efekt. Musíš uspět v útoku dotykem nablízko (podle pravidel pro dotyková kouzla). Když se dotkneš, hoď 1k6 za každou tvou úroveň kněze. Pokud hodíš celkem víc, než je momentální počet životů tvora, zemře (bez hodu na záchranu).
Propůjčená moc: Odvracení a zničení tvorů země stejně, jako dobrý kněz odvrací a ničí nemrtvé. Zastrašení, ovládnutí nebo posílení vzdušných tvorů stejně, jako zlý kněz zastrašuje nemrtvé. Tyto schopnosti jdou použít celkem tolikrát denně, kolik je 3 + tvá Charisma. Tato propůjčená moc je nadpřirozená schopnost.
* Sesíláno pouze jako vzdušné kouzlo.
Moc domény: Zlá kouzla sesíláš s úrovní sesilatele +1.
* Sesíláno pouze jako zlé kouzlo.
Moc domény: Jednou denně můžeš jako kouzelnou schopnost použít mluv se zvířaty. Znalost (příroda) je dovedností povolání.
* Dokáže přivolat pouze zvířata.