Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.

SRD d20 - nestvůry O-R

Pegas

  Velký magický netvor
Vitalita: 4k10+12 (34)
Iniciativa: +2
Rychlost: 60 stop (12 čtverců), let 120 stop (průměrná)
Třída zbroje: 14 (-1 velikost, +2 Obratnost, +3 přirozená), dotyk 11, zaskočený 12
Základní útočný bonus/zápas: +4/+12
Útok: kopyto +7 nablízko (1k6+4)
Úplný útok: 2 kopyta +7 nablízko (1k6+4) a kousnutí +2 nablízko (1k3+2)
Rozměr/Dosah: 10 stop/5 stop
Speciální útoky: -
Speciální atributy: Vidění ve tmě do 60 stop, vidění v šeru, čich, kouzelné schopnosti
Záchranné hody: Výdrž +7, Reflexy +6, Vůle +4
Vlastnosti: Sil 18, Obr 15, Odl 16, Int 10 Mdr 13, Cha 13
Dovednosti: Diplomacie +3, Naslouchání +8, Odhalení úmyslu +9, Všímání +8
Odbornosti: Útok za letu, Železná vůle
Prostředí: Mírné lesy
Organizace: Samotář, pár nebo stádo (6-10)
Nebezpečnost: 3
Poklady: nemá
Přesvědčení: obvykle chaoticky dobré
Zlepšování: 5-8 VT (Velký)
Oprava úrovně: +2 (kohorta)

Tito tvorové vypadají jako koně, mají však dvě velká, pernatá křídla. Hřívu a křídla mají sněhobílá.

 

Pegas je úctu vzbuzující okřídlený kůň, který někdy sám slouží na straně Dobra. Jako vzdušní oři jsou velmi vysoce cenění, pegasové jsou však divocí a plaší, takže je není snadné ochočit.

Pegasové si vybírají partnera na celý život, hnízda si budují na vysoko položených, nepřístupných místech. Pár mívá v hnízdě 1-2 vajec nebo 1-2 mladých.

Typický pegas měří v kohoutku 6 stop, váží 1 500 liber a rozpětí křídel má 20 stop. Povídá se, že existují druhy hnědých nebo i černých pegasů.

Pegasové neumí mluvit, rozumí však Obecné řeči.

Boj

Pegasové útočí svými ostrými kopyty a mocným kousnutím. Páry a stáda útočí jako sehraný tým, při obraně svých vajec a mladých bojují na smrt.

Kouzelné schopnosti: Vůlí - najdi dobro a najdi zlo do 60 stop daleko. Úroveň sesilatele 5.

Dovednosti: Pegasové mají rasový bonus +4 na ověřování Naslouchání a Všímání.

Výcvik pegase

Ačkoliv je inteligentní, i pegas potřebuje výcvik předtím, než ho jeho jezdec může vést do boje. Aby mohl být vycvičen, pegas musí být cvičiteli přátelsky nakloněn (tohoto postoje je možné dosáhnout pomocí ověření Diplomacie). Výcvik přátelského pegase vyžaduje šest týdnů práce a ověření Zacházení se zvířaty vůči TO 25. K jízdě na pegasovi je třeba exotické sedlo. Pegas může bojovat i když nese jezdce, pokud však jezdec neověří Jezdectví, nemůže útočit zároveň s ním.

Jedno vejce pegase má na běžném trhu cenu 2 000 zl, mládě 3 000 každé. Pegasové dospívají stejně rychle jako koně. Profesionální krotitelé si počítají 1 000 zl za vychování nebo výcvik pegase, který pak dobrému nebo neutrálnímu pánu slouží naprosto oddaně až do konce svého života.

Nosnost: Pegas je lehce naložený dokud nenese víc jak 300 liber, středně když nese 301-600 liber a těžce nese-li 601-900 liber.

Pekelný ohař

  Pekelný ohař Nessianský válečný ohař
  Střední sférik (zlý, mimosférický, ohnivý, zákonný) Velký sférik (zlý, mimosférický, ohnivý, zákonný)
Vitalita: 4k8+4 (22) 12k8+60 (114)
Iniciativa: +5 +6
Rychlost: 40 stop (8 čtverců) 40 stop (8 čtverců)
Třída zbroje: 16 (+1 Obr, +5 přirozená), dotyk 11, zaskočený 15 24 (-1 velikost, +2 Obr, +7 přirozená, +6 +2 kroužková zbroj), dotyk 11, zaskočený 22
Základní útočný bonus/zápas: +4/+5 +12/+24
Útok: Kousnutí +5 nablízko (1k8+1 plus 1k6 oheň) Kousnutí +20 nablízko (2k6+12/19-20 plus 1k8 oheň)
Úplný útok: Kousnutí +5 nablízko (1k8+1 plus 1k6 oheň) Kousnutí +20 nablízko (2k6+12/19-20 plus 1k8 oheň)
Rozměr/Dosah: 5 stop/5 stop 5 stop/5 stop
Speciální útoky: Dechová zbraň, ohnivé kousnutí Dechová zbraň, ohnivé kousnutí
Speciální atributy: Vidění ve tmě do 60 stop, imunita vůči ohni, čich, zranitelnost chladem Vidění ve tmě do 60 stop, imunita vůči ohni, čich, zranitelnost chladem
Záchranné hody: Výdrž +5, Reflexy +5, Vůle +4 Výdrž +13, Reflexy +10, Vůle +9
Vlastnosti: Sil 13, Obr 13, Odl 13, Int 6, Mdr 10, Cha 6 Sil 26, Obr 14, Odl 20, Int 4, Mdr 12, Cha 6
Dovednosti: Skrývání +13, Skákání +12, Naslouchání +7, Tichý pohyb +13, Všímání +7, Přežití +7* Akrobacie +3, Skrývání +17, Skákání +19, Naslouchání +21, Tichý pohyb +13, Všímání +18, Přežití +8*
Odbornosti: Běh, Zlepšená iniciativa, StopováníB Ostražitost, Zlepšená kritika (kousnutí), Zlepšená iniciativa, Stopování, Zaměření na zbraň (kousnutí)
Prostředí: Zlá, zákoná sféra Zlá, zákoná sféra
Organizace: Samotář, pár nebo smečka (5-12) Samotář, pár nebo smečka (1-2 Nesiánských válečných ohařů a 5-12 pekelných ohařů)
Nebezpečnost: 3 9
Poklady: nemá +2 kroužková zbroj
Přesvědčení: Vždy zákoně zlé Vždy zákoně zlé
Zlepšování: 5-8 VT (Střední); 9-12 VT (Velký) 13-17 VT (Velký); 18-24 VT (Obrovský)
Oprava úrovně: +3 (kohorta) +4 (kohorta)

Typický pekelný ohař měří v kohoutku 4-1/2 stopy a váží 120 liber.

Pekelný ohař nemluví, ale rozumí Pekelné řeči.

Boj

Pekelní ohaři jsou schopní lovci. Oblíbenou taktikou jejich smečky je obklíčit tiše kořist a potom v počtu jedoho nebo dvou ohařů zaútočit. Tito naháněči svými ohnivými dechy zaženou kořist přímo proti zbytku smečky. Pokud kořist neprchá, smečka se přiblíží sama. Pekelní ohaři stopují prchající kořist rychle a bez oddechu.

Přirozené zbraně pekelných ohařů, stejně jako jakákoli zbraň, kterou bojují, jsou z hlediska překonávání snížené zranitelnosti považovány za zlé a zákonné.

Dechová zbraň (nad): Kužel dlouhý 10 stop, jednou za 2k4 kol, zranění 2k6 ohněm, Reflexy TO 13 polovina. TO hodu na záchranu je odvozeno od Odolnosti.

Ohnivé kousnutí (nad): Pekelný ohař způsobí navíc zranění ohněm za 1k6, kdykoli zasáhne protivníka kousnutím, stejně jako kdyby bojoval plamennou zbraní.

Dovednosti: Pekelní ohaři mají rasový bonus +5 při ověřování Skrývání a Tichého pohybu.

*Díky svému velmi ostrému čichu mají navíc rasový bonus +8 na ověřování Přežití, kdykoli někoho stopují čichem.

Nessianský válečný ohař

Nessianští váleční ohaři jsou uhlově černí mastifové velikosti tažného koně, kteří jsou navlečení do kroužkových zbrojí pekelného vzhledu. V ostatních směrech připomínají pekelné ohaře.

Dechová zbraň (nad): Kužel dlouhý 10 stop, jednou za 2k4 kol, zranění 3k6 ohněm, Reflexy TO 21 polovina. TO hodu na záchranu je odvozeno od Odolnosti.

Ohnivé kousnutí (nad): Nessianský válečný ohař způsobí navíc zranění ohněm za 1k8, kdykoli zasáhne protivníka kousnutím, stejně jako kdyby bojoval plamennou zbraní.

Roj

Roje jsou husté masy droboučkých, miniaturních nebo drobných tvorů, kteří nejsou příliš nebezpeční v malých skupinách, ale mohou být hrozivými nepřáteli ve velkém množství. Pro účely hry je roj definován jako jeden tvor o velikosti 10 stop - gigantické roje jsou tvořeny větším počtem rojů spojených v jeden velký celek. Roj má dohromady jedinou vitalitu a životy, jedinou opravu iniciativity, jedinou rychlost a jedinou třídu zbroje. Provádí záchranné hody jako jediný tvor.

Mnoho různých tvorů může vytvářet roje; zde je popsáno rojůo netopýrů a krys, roje stonožek, pekelných vos, sarančat a pavouků. Druh roje závisí na povaze dílčích tvorů (většinou zvíře nebo havěť), ale všechny roje mají jako poddruh roj.

Roj drobných tvorů se skládá z 300 nelétavých nebo 1 000 létavých tvorů. Roj miniaturních tvorů se skládá z 1 500 nelétavých nebo 5 000 létavých tvorů. Roj droboučkých tvorů se skládá z 10 000 tvorů, létavých či nelétavých. Roj nelétavých tvorů se skládá z více tvorů než by se normálně vešlo do prostoru 10 stop, protože tvorové v roji jsou těsně nahuštěni a obvykle lezou po sobě a své oběti při pohybu a útoku. Velké roje jsou představovány násobky jednotlivých rojů. Velký roj může libovolně měnit svůj tvar, ale většinou zůstává celistvý.

Boj

Aby mohl roj útočit, musí se přesunout do protivníkova pole, což vyvolává příležitostný útok. Může sdílet stejné pole jako jiný tvor libovolné velikosti, protože roj leze všude po své oběti, ale zůstává přitom tvorem o velikosti 10 stop. Roj nikdy neprovádí příležitostné útoky, ale může je vyvolávat.

Na rozdíl od jiných tvorů o velikosti 10 stop může roj měnit svůj tvar. Může zabírat libovolné čtyři souvislé čtverce a může se protlačit místem, kterým projde jeden dílčí tvor roje.

Slabiny roje

Je velmi obtížné bojovat s rojem fyzickými útoky. Naštěstí mají roje několik zvláštních slabin:

Zapálená pochodeň použitá jako improvizovaná zbraň způsobuje při zásahu 1k3 zranění ohněm.

Zbraň se zvláštní vlastností jako ohnivá nebo mrazivá způsobí při zásahu plné zranění touto energií, i tehdy, když normální zranění zbraně na roj nepůsobí.

Zapálená lampa použitá jako vrhací zbraň způsobí 1k4 ohnivých zranění všem tvorům ve čtvercích přilehlých tomu, kde se lampa rozbila.

Hejno netopýrů

  Miniaturní zvíře (roj)
Vitalita: 3k8 (13 žt)
Iniciativa: +2
Rychlost: 5 stop (1 čtverec), let 40 stop (dobrý)
Třída zbroje: 16 (+4 velikost, +2 Obr), dotyk 14, zaskočený 12
Základní útok/Zápas: +2/-
Útok: Roj (1k6)
Úplný útok: Roj (1k6)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení, zraňující
Speciální atributy: Ultrazvuk 20 stop, poloviční sečná a bodná zranění, vidění v šeru, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +3, Reflexy +7, Vůle +3
Vlastnosti: Sil 3, Obr 15, Odl 10, Int 2, Mdr 14, Cha 4
Dovednosti: Naslouchání +11, Všímání +11
Odbornosti: Ostražitost, Bleskové reflexy
Prostředí: Pouště mírného pásu
Uspořádání: Samotář, houf (2-4 rojů) nebo kolonie (11-20 rojů)
Nebezpečnost: 2
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy neutrální
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Hejno netopýrů je nočním tvorem; na povrchu se s ním během dne nikdy nesetkáte.

Boj

Hejno netopýrů vyhledává a útočí na libovolného teplokrevného tvora, na kterého narazí. Hejno způsobuje 1k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném hejnem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 11) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Zraňující (zvl): Libovolný živý tvor zraněný hejnem netopýrů vytrvale krvácí - ztrácí 1 život každé další kolo. Vícenásobná zranění nezpůsobují vícenásobné krvácení. Krvácení lze zastavit ověřením Léčení (TO 10) nebo použitím hojivého kouzla či jiné léčivé magie.

Ultrazvuk (zvl): Hejno netopýrů si všímá tvorů v okruhu 20 stop a lokalizuje je. Protivníci stále mají úplné ukrytí proti roji netopýrů (ale útoky hejna ignorují ukrytí).

Dovednosti: Hejno netopýrů má rasový bonus +4 k Naslouchání a Všímání. Pokud je zrušen ultrazvuk, tyto bonusy zmizí.

Roj stonožek

  Miniaturní havěť (roj)
Vitalita: 9k8-9 (31 žt)
Iniciativa: +4
Rychlost: 20 stop (4 čtverce), šplhání 20 stop
Třída zbroje: 18 (+4 velikost, +4 Obr), dotyk 18, zaskočený 14
Základní útok/Zápas: +6/-
Útok: Roj (2k6 plus jed)
Úplný útok: Roj (2k6 plus jed)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení, jed
Speciální atributy: Vidění ve tmě 60 stop, nezranitelný zbraněmi, cit na otřesy 30 stop, rysy havěti, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +5, Reflexy +7, Vůle +3
Vlastnosti: Sil 1, Obr 19, Odl 8, Int -, Mdr 10, Cha 2
Dovednosti: Šplhání +11, Všímání +4
Odbornosti: Bojové finesy
Prostředí: Podzemí
Uspořádání: Samotář, změť (2-4 rojů) nebo kolonie (7-12 rojů)
Nebezpečnost: 4
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy neutrální
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Boj

Roj stonožek vyhledává a útočí na libovolného živého tvora, na kterého narazí. Roj způsobuje 2k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném rojem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 13) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Jed (zvl): Zranění, Výdrž TO 13, prvotní a druhotné zranění 1k4 Obr. TO jedu je založeno na Odolnosti.

Dovednosti: Roj stonožek má rasový bonus +4 k Všímání a rasový bonus +8 ke Šplhání a při ověření Šplhání používá opravu Obratnosti místo Síly. Roj stonožek si při ověřování Šplhání může vzít 10 i při spěchu nebo ohrožení.

Roj pekelných vos

  Miniaturní havěť (sférik, zlý, roj)
Vitalita: 12k10+27 (93 žt)
Iniciativa: +10
Rychlost: 5 stop (1 čtverec), let 40 stop
Třída zbroje: 20 (+4 velikost, +6 Obr), dotyk 20, zaskočený 14
Základní útok/Zápas: +12/-
Útok: Roj (3k6 plus jed)
Úplný útok: Roj (3k6 plus jed)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení, obsazení, jed
Speciální atributy: Vidění ve tmě 60 stop, snížená zranitelnost 10/magická, nezranitelný zbraněmi, mysl úlu, rezistence na oheň 10, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +10, Reflexy +14, Vůle +7
Vlastnosti: Sil 1, Obr 22, Odl 14, Int 6, Mdr 13, Cha 9
Dovednosti: Skrývání +19, Naslouchání +10, Všímání +10
Odbornosti: Zaměření na schopnost (jed), Ostražitost, Zlepšená iniciativa, Železná vůle, Tvrdost
Prostředí: Sféra se zlým přesvědčením
Uspořádání: Samotář, děs (2-4 rojů) nebo postrach (5-8 rojů)
Nebezpečnost: 8
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy zákonně zlé
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Pekelná vosa připomíná normální vosu velikosti palce, ale její tělo je třpytivě černé s rubínově zbarvenými pruhy, a její složené oči jsou duhově zelené. V roji tvoří pekelné vosy společnou vychytralou a krvežíznivou mysl.

Boj

Roj pekelných vos vyhledává a útočí na libovolného živého tvora, na kterého narazí. Roj způsobuje 3k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu. Pekelné vosy mohou převzít kontrolu nad těly svých obětí (ať živých či mrtvých) a využít je jako živé (či neživé) loutky k odporným činům, na které roj hmyzu nestačí.

Útok roje pekelných vos je pro účely překonání snížené zranitelnosti považován za zbraň magickou a se zlým přesvědčením.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném rojem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 18) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Obsazení (zvl): Roj pekelných vos může vstoupit do těla bezmocného nebo mrtvého tvora ústy či jiným tělním otvorem. Obsazení trvá 1 minutu a oběť musí být Malá, Střední nebo Velká (ale čtyři spolupracující roje mohou obsadit Obrovského tvora). Roj může tělo opustit kdykoliv, ale zabere to 1 celé kolo. Jakýkoliv útok proti hostiteli způsobí také polovinu zranění roji, ačkoliv imunity a rezistence mohou celé zranění nebo jeho část vyrušit.

Když roj pekelných vos obsadí tělo, může obnovit a kontrolovat jeho pohyby, a fakticky ho proměnit na zombii příslušné velikosti po dobu pobytu roje uvnitř. Při obsazení živé oběti může roj potlačit účinky svého jedu a kontrolovat pohyb a akce jako kdyby bylo na oběť použito kouzlo podrob nestvůru. Roj pekelných vos rychle požírá svou oběť; způsobuje 2k4 poškození Odolnosti každou hodinu pobytu v těle. Oběť s Odolností sníženou na 0 umírá.

Poznat tvora obsazeného rojem pekelných vos je celkem snadné, neboť kůže se uvnitř hemží hmyzem. Roj je natolik inteligentní, že se snaží skrývat svou přítomnost pod volným oblečením nebo velkým pláštěm. Roj může zkusit ověřit dovednost Převleky k zakrytí své přítomnosti, s postihem -4 při obsazení Malého hostitele.

Kouzlo zbav nemoci nebo uzdrav seslané na obsazenou oběť roj okamžitě vyžene ven.

Jed (zvl): Zranění, Výdrž TO 18, prvotní a druhotné zranění 1k6 Obr. TO jedu je založeno na Odolnosti.

Mysl úlu (zvl): Roj pekelných vos, který má alespoň 1 život na každou svou vitalitu (tedy 12 životů pro standardní roj), společně tvoří mysl úlu, což dává roji Inteligenci 6. Pod touto hranicí je roj nemyslící.

Hejno sarančat

  Miniaturní havěť (roj)
Vitalita: 6k8-6 (21 žt)
Iniciativa: +4
Rychlost: 10 stop (2 čtverce), let 20 stop (ubohý)
Třída zbroje: 18 (+4 velikost, +4 Obr), dotyk 18, zaskočený 14
Základní útok/Zápas: +4/-
Útok: Roj (2k6)
Úplný útok: Roj (2k6)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení
Speciální atributy: Vidění ve tmě 60 stop, nezranitelný zbraněmi, rysy havěti, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +4, Reflexy +6, Vůle +2
Vlastnosti: Sil 1, Obr 19, Odl 8, Int -, Mdr 10, Cha 2
Dovednosti: Naslouchání +4, Všímání +4
Odbornosti: -
Prostředí: Planiny mírného pásu
Uspořádání: Samotář, mračno (2-7 rojů) nebo pohroma (11-20 rojů)
Nebezpečnost: 3
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy neutrální
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Hejno sarančat je mračno tisícovek okřídlených škůdců, které sežere vše organické, na co cestou narazí.

Boj

Hejno sarančat vyhledává a útočí na libovolného živého tvora, na kterého narazí. Hejno způsobuje 2k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném hejnem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 12) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Dovednosti: Hejno sarančat má rasový bonus +4 k Naslouchání a Všímání.

Hejno krys

  Drobné zvíře (roj)
Vitalita: 4k8 (17 žt)
Iniciativa: +2
Rychlost: 15 stop (3 čtverce), šplhání 15 stop
Třída zbroje: 14 (+2 velikost, +2 Obr), dotyk 14, zaskočený 12
Základní útok/Zápas: +3/-
Útok: Roj (1k6 plus nemoc)
Úplný útok: Roj (1k6 plus nemoc)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení, nemoc
Speciální atributy: Čich, poloviční sečná a bodná zranění, vidění v šeru, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +4, Reflexy +6, Vůle +2
Vlastnosti: Sil 2, Obr 15, Odl 10, Int 2, Mdr 12, Cha 2
Dovednosti: Rovnováha +10, Šplhání +10, Skrývání +14, Naslouchání +6, Všímání +7, Plavání +10
Odbornosti: Ostražitost, Bojové finesy
Prostředí: Libovolné
Uspořádání: Samotář, houf (2-4 rojů) nebo zamoření (7-12 rojů)
Nebezpečnost: 2
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy neutrální
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Boj

Hejno krys vyhledává a útočí na libovolného teplokrevného tvora, na kterého narazí. Hejno způsobuje 1k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném hejnem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 12) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Nemoc (zvl): Bahenní horečka - útok hejna, Výdrž TO 12, inkubační doba 1k3 dní, zranění 1k3 Obr a 1k3 Odl. TO jedu je založeno na Odolnosti.

Dovednosti: Hejno krys má rasový bonus +4 ke Skrývání a Tichému pohybu a rasový bonus +8 ke Šplhání, Rovnováze a Plavání. Při ověření Šplhání a Plavání používá opravu Obratnosti místo Síly. Při Šplhání si může vzít 10 i při spěchu nebo ohrožení.

Hejno krys má rasový bonus +8 k ověření Plavání při nějaké zvláštní akci nebo vyhýbání se nebezpečí. Může si při Plavání vzít 10 i při vyrušení nebo ohrožení. Může při plavání použít akci běh (ale musí při tom plavat rovně).

Hejno pavouků

  Miniaturní havěť (roj)
Vitalita: 2k8 (9 žt)
Iniciativa: +3
Rychlost: 20 stop (4 čtverce), šplhání 20 stop
Třída zbroje: 17 (+4 velikost, +3 Obr), dotyk 17, zaskočený 14
Základní útok/Zápas: +1/-
Útok: Roj (1k6 plus jed)
Úplný útok: Roj (1k6 plus jed)
Velikost/Dosah: 10 stop/0 stop
Speciální útoky: Vyrušení, jed
Speciální atributy: Vidění ve tmě 60 stop, cit na otřesy 30 stop, rysy havěti, rysy roje
Záchranné hody: Výdrž +3, Reflexy +3, Vůle +0
Vlastnosti: Sil 1, Obr 17, Odl 10, Int -, Mdr 10, Cha 2
Dovednosti: Šplhání +11, Naslouchání +4, Všímání +4
Prostředí: Teplé (warm?) lesy
Uspořádání: Samotář, spleť (2-4 rojů) nebo kolonie (7-12 rojů)
Nebezpečnost: 1
Poklad: Žádný
Přesvědčení: Vždy neutrální
Zlepšování: není
Oprava úrovně: -

Boj

Hejno pavouků vyhledává a útočí na libovolného živého tvora, na kterého narazí. Hejno způsobuje 1k6 zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor, který začíná svůj tah v místě obsazeném hejnem, musí uspět v hodu na Výdrž (TO 11) jinak bude 1 kolo trpět nevolností. TO hodu je založeno na Odolnosti.

Jed (zvl): Zranění, Výdrž TO 11, prvotní a druhotné zranění 1k3 Sil. TO jedu je založeno na Odolnosti.

Dovednosti: Hejno pavouků má rasový bonus +4 k Všímání a Skrývání a rasový bonus +8 ke Šplhání a při ověření Šplhání používá opravu Obratnosti místo Síly. Hejno pavouků si při ověřování Šplhání může vzít 10 i při spěchu nebo ohrožení.

(Výňatek z části Nestvůry - Druhy, podruhy a zvláštní schopnosti z Bestiáře 3.5e III)

Poddruh roj: Roje jsou husté masy droboučkých, miniaturních nebo drobných tvorů. Roj má charakteristiky svého druhu kromě výjimek popsaných níže. Roj má dohromady jedinou vitalitu a životy, jedinou opravu iniciativy, jedinou rychlost a jedinou třídu zbroje. Provádí záchranné hody jako jediný tvor. Jeden roj zabírá čtverec (roj nelétavých tvorů) nebo krychli (roj létavých tvorů) o straně 10 stop, ale má dosah 0 stop, tak jako jednotliví tvorové roje.

Aby mohl roj útočit, musí se přesunout do protivníkova pole, což vyvolává příležitostný útok. Může sdílet stejné pole jako jiný tvor libovolné velikosti, protože roj leze všude po své oběti. Roj může bez obtíží procházet místy obsazené nepřítelem a obráceně, ačkoliv tímto pohybem může vyvolávat příležitostné útoky. Roj se může protlačit místem, kterým projde jeden dílčí tvor roje.

Roj drobných tvorů se skládá z 300 nelétavých nebo 1 000 létavých tvorů. Roj miniaturních tvorů se skládá z 1 500 nelétavých nebo 5 000 létavých tvorů. Roj droboučkých tvorů se skládá z 10 000 tvorů, létavých či nelétavých. Roj nelétavých tvorů se skládá z více tvorů než by se normálně vešlo do prostoru 10 stop, protože tvorové v roji jsou těsně nahuštěni a obvykle lezou po sobě a své oběti při pohybu a útoku. Velké roje jsou představovány násobky jednotlivých rojů. Velký roj může libovolně měnit svůj tvar, ale většinou zůstává celistvý.

Rysy: Roj nemá žádný předek nebo zadek a žádnou rozeznatelnou anatomii, tudíž na roj nefunguje obstoupení a kritické zásahy. Roji drobných tvorů způsobí sečné a bodné zbraně jen poloviční zranění. Roj droboučkých nebo miniaturních tvorů je nezranitelný zbraněmi. Roj s 0 a méně životy je rozehnán, nicméně zranění utržená před tímto okamžikem nesnižují schopnost roje útočit nebo odolávat útokům. Roj nikdy nemůže být vyřazen ani nemůže umírat. Také nemůže být podražen, zatlačen či se jakkoliv zapojit do zápasu.

Roj je imunní vůči všem kouzlům a efektům, jejichž cílem je specifický počet tvorů (včetně kouzel s jedním cílem jako je třeba dezintegrace), s výjimkou kouzel a schopností ovlivňujících mysl (okouzlení, nutkání, vidiny, vzory a efekty morálky), pokud má roj nějakou Inteligenci a mysl úlu. Roj utrpí o polovinu více zranění (+50%) z kouzel a efektů, které zasahují plochu, jako jsou zbraně s rozstřikem nebo mnoho zaklínacích kouzel.

Roj droboučkých nebo miniaturních tvorů je citlivý na silné nárazy větru, například z kouzla poryv větru. Pro určení účinků větru považuj roj za tvora o stejné velikosti, jako jeden tvor roje (viz Vítr na str. 95 Průvodce Dějmistra). Např. roj sarančat (roj miniaturních tvorů) může být odfouknut prudkým větrem. Účinky větru způsobí 1k6 stínových zranění za každou úroveň kouzla (nebo vitalitu původce, v případě třeba vzdušného víru vzdušného elementála). Roj v bezvědomí způsobeném stínovým zraněním je neorganizovaný a rozptýlený a nezíská obvyklou podobu, dokud jeho životy nepřevýší stínová zranění.

Útok roje: Tvorové s poddruhem roj neprovádí normální útoky nablízko. Místo toho roj způsobuje automatická zranění všem tvorům, jejichž pole zabírá na konci svého pohybu, bez nutnosti hodu na útok. Útok roje ignoruje pravděpodobnost minutí z ukrytí nebo krytu. Proto je v popisu roje pod Útokem a Úplným útokem uvedeno "roj", bez útočného bonusu. Zranění způsobené rojem závisí na jeho vitalitě, tak jak je uvedeno v tabulce.

Vitalita roje Základní zranění roje
1-5 1k6
6-10 2k6
11-15 3k6
16-20 4k6
21 a víc 5k6

Útok roje je nemagický, pokud popis roje neříká něco jiného. Snížená zranitelnost schopná zredukovat zranění od roje na 0, nehmotnost a jiné zvláštní schopnosti obvykle dávají tvorovi imunitu (nebo alespoň rezistenci) na zranění rojem způsobená. Některé roje mají navíc k normálnímu zranění kyselinu, jed, vysávání krve a jiné speciální útoky.

Roje neohrožují tvory ve stejném poli a neprovádí příležitostné útoky se svým útokem roje. Naneštěstí, vyrušují tvory, jejichž místo zabírají, jak je to popsáno níže.

Vyrušení (zvl): Libovolný živý tvor zranitelný útokem roje, který začíná svůj tah v místě obsazeném rojem, trpí nevolností po jedno kolo, hod na Výdrž (TO 10 + 1/vitalitu roje + oprava Odolnosti roje; přesné TO je v popisu roje) ruší tento účinek. Kouzlení nebo soustředění se na kouzla v místě obsazeném rojem vyžaduje ověření Soustředění (TO 20 + úroveň kouzla). Použití dovednosti vyžadujících klid a soustředění vyžaduje ověření Soustředění (TO 20).